Medycyna domowo
Znaczenie właściwej diety przy wzdęciach

Znaczenie właściwej diety przy wzdęciach

Nikt z nas nie lubi czuć się ciężko po jedzeniu. Wzdęty brzuch to zmora wielu osób, a dolegliwości z tym związane są też mocno krępujące w towarzystwie. Często jednak zdarza się, iż sami sobie jesteśmy winni i sami na siebie ściągamy problemy trawienne. W jaki sposób. Wzdęcia są wywołane nadmiarem gazów jaki gromadzi się w jelitach.



Dzieje się tak, gdy jemy…

Dzieje się tak, gdy jemy produkty ciężkostrawne lub ulegające szybkiej fermentacji, gdy jadamy zbyt obfite i nieregularne posiłki oraz gdy robimy to w pośpiechu. Zatem wzdęcia w gruncie rzeczy są wynikiem nieprawidłowego żywienia. Jeśli nasza dieta jest obfita w takie wzdymające potrawy, a do tego my jesteśmy podatni na takie działanie niektórych produktów, to powinniśmy ją zmienić tak, aby usunąć te składniki i zamienić na lżejsze. Warto też stworzyć sobie plan dnia, jeśli chodzi o jedzenie, by jadać mniej więcej o tych samych porach. To znacznie ułatwi nam walkę ze wzdęciami i innymi problemami trawiennymi, a my będziemy czuć się lekko i zdrowo. W przypadku wzdętego brzucha warto też początkowo pić zioła oczyszczające oraz ułatwiające trawienie.

wzdęcia

Foto: pixabay.com

sposób na zaparcia

Foto: pixabay.com

Zioła są w stu procentach naturalne,…

sposób na zaparcia

Foto: pixabay.com

Zioła są w stu procentach naturalne, zatem nie wpłyną negatywnie na żaden aspekt naszego zdrowia, a przeciwnie, bardzo pomogą zwalczyć wzdęcia. Dobre rezultaty daje też aktywność fizyczna, gdyż pobudza jelita do pracy, a co za tym idzie, zwalcza zaparcia i wzdęcia. W diecie przy wzdęciach i zaparciach ważny jest też błonnik pokarmowy, który ułatwia wypróżnianie i pozwala nam robić to regularnie bez żadnych przeszkód.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>